Shadow

Gdzie biznes spotyka się z pasją, czyli Tour Salon 2018

Powiat Gniezno zaprezentował swoją ofertę turystyczną na targach Tour Salon w Poznaniu. Targi w stolicy Wielkopolski odbyły się w dniach 9 – 11 lutego.
Ofertę Powiatu Gniezno można było znaleźć na stoisku regionalnym Wielkopolskiej Organizacji Turystycznej. Głównym motywem przewodnim wielkopolskiej ekspozycji był ponownie Szlak Piastowski. Drugim ważnym tematem były wydarzenia jubileuszowe z okazji 100-lecia powstania wielkopolskiego. Powiat Gniezno promował swoje walory w sposób kompleksowy. Oprócz sztandarowych pozycji z serii „Tu powstała Polska”, odnoszących się do piastowskiej spuścizny regionu, prezentowane były wydawnictwa dotyczące turystyki aktywnej (rowerowej, wodnej i konnej), foldery opisujące perły architektury powiatu (drewnianej oraz pałace i dwory), szlak mitów i legend, szlak św. Jakuba oraz ciekawostki ziemi gnieźnieńskiej. Ponadto na stoisku można było otrzymać mapy wszystkich pięciu szlaków rowerowych (stworzonych w latach poprzednich i do dziś nadzorowanych przez powiat), jak również różnorodne gadżety oraz książki i plakaty z serii „Kultura Piastów dla dzieci”. Dużym powodzeniem cieszyły się również mapa atrakcji turystycznych, jak i związane z jubileuszem Chrztu Polski, dwie gry terenowe – jedna dotycząca Gniezna, druga Ostrowa Lednickiego. Ponadto, odwiedzający dopytywali o przewodnik „13 pomysłów na Gniezno i okolice”, który w roku 2017 został uznany za jeden z najlepszych przewodników turystycznych w Polsce w konkursie o nagrodę Magellana. Na stoisku Wielkopolski można było również otrzymać kalendarium wydarzeń na Szlaku Piastowskim w roku 2018, wydawnictwo wydane przez Klaster Turystyczny „Szlak Piastowski w Wielkopolsce”. Ulotka zawiera spis wszystkich cyklicznych imprez na szlaku, w tym m.in. informacje na temat Koronacji Królewskiej w Gnieźnie, a także imprez odbywających się na terenie Muzeum Pierwszych Piastów na Lednicy, czy też na temat III edycji Weekendu na Szlaku Piastowskim, który w tym roku odbędzie się w dniach 22-24 czerwca. Klaster przygotował również ofertę pakietów turystycznych po Szlaku Piastowskim. Specjalną broszurę z ofertą wycieczek po szlaku roznosili wojowie piastowscy, których można było spotkać w okolicy stoiska Wielkopolski zarówno w piątek, jak i w sobotę. Ciekawostką jest, że na tegorocznej odsłonie Tour Salonu Wielkopolska Organizacja Turystyczna, po raz pierwszy w historii, postanowiła zaprezentować ubiegłorocznych laureatów regionalnego etapu konkursu o certyfikat Polskiej Organizacji Turystycznej. Jednym z trzech laureatów była Koronacja Królewska, jedna z najważniejszych imprez rekonstrukcyjnych na Szlaku Piastowskim organizowana przez Miasto Gniezno. Warto zaznaczyć, że pomimo tego, iż w promocji i sprzedaży ofert turystycznych co raz bardziej znaczącą rolę odgrywa Internet, spotkania targowe również mają sporą grupę zwolenników. Hasłem tegorocznego Tour Salonu było „Gdzie biznes spotyka się z pasją”. Poznańskie targi są miejscem spotkań biznesowych, źródłem nowych ofert oraz platformą komunikacji i wymiany doświadczeń dla profesjonalistów. Z drugiej strony turyści odwiedzający Tour Salon mieli okazję do znalezienia inspiracji do wyjazdów, do spotkań z podróżnikami, którzy chętnie dzielili się swoimi przeżyciami z dalekich lub bliskich wypraw. Podczas tegorocznych targów o swoich podróżach opowiadali m.in. Katarzyna Pakosińska, Jarosław Kuźniar, czy Jacek Hugo – Bader. Prezentacji regionów towarzyszyły również i inne wydarzenia, takie jak: VI edycja Festiwalu Podróżniczego „Śladami marzeń”, spotkania z blogerami, kino podróżnicze, czy konkursy organizowane na stoiskach wystawców. W tym samym czasie na terenie Międzynarodowych Targów Poznańskich, odbywały się Targi RYBOMANIA, Targi Myślistwa KNIEJE oraz Targi Sprzętu Pływającego i Sportów Wodnych BOATEX, tworząc blok Targów Czterech Pasji. (ojw)