Tego chcieli się dowiedzieć radni miejscy na posiedzeniu Komisji Rewizyjnej Rady Miasta Gniezna 22 stycznia od urzędników. Jednak materiał przygotowany przez Wydział Promocji i Kultury oprócz ogólnych informacji o imprezach, które odbyły się w 2017 roku nie przedstawił konkretnych kwot co ile kosztowało. Radny Krzysztof Modrzejewski zażądał, aby informacja precyzująca dokładne koszty przeznaczane na promocję została przygotowana na kolejne posiedzenie komisji, czyli w lutym.
Tematem, jakim radni mieli zająć się na posiedzeniu Komisji Rewizyjnej było wydatkowanie na działania promocyjne miasta w 2017 roku. Radni zamierzali poznać dokładną analizą kosztów poniesionych na działania promocyjne przez miasto w 2017 roku. Jednak nie mieli okazji, bo w trzystronicowym materiale przygotowanym przez urzędników z wydziału promocji na czele z dyrektorem Dariuszem Pajkertem znalazły się cztery ogólne kwoty. Pierwsza dotyczyła wydatków na stworzenie Traktu Królewskiego 1 mln 228 tys. 137 zł (inwestycja ma zostać zakończona w listopadzie 2018 roku), druga na realizację Królewskiego Festiwalu Artystycznego 147 tys. 800 zł, trzecia na realizację Koronacji Królewskiej 210 tys. zł, czwarta na Dożynki Wielkopolskie 90 tys. zł. – Mamy dzisiaj temat wydatki na działania promocyjne w 2017 roku. Od strony merytorycznej jest materiał, ale nie mamy w ogóle materiału odnośnie danych finansowych. Na trzech stronach pojawiają się cztery kwoty, brakuje danych finansowych, nie wiemy, ile co kosztowało, jakie były wydatki w stosunku do poprzednich lat, z jakich paragrafów poszły – zarzucał urzędnikom radny K. Modrzejewski. Obecny na posiedzeniu komisji D. Gandurski z urzędu zapewnił radnego, że są przygotowani i mogą radnemu odpowiadać na pytania dotyczące konkretnych kwot, natomiast dyrektor D. Pajkert stwierdził, że to będzie bardzo obszerny materiał, ale zdeklarował się, że taki materiał zostanie przygotowany. Uzupełnienie materiału dotyczącego wydatków na promocję w 2017 roku ma zostać przygotowane na kolejne posiedzenie komisji. (bk)
**