Celem projektu jest stworzenie strefy zielonej w formie ogródka dydaktycznego i podniesienie u uczniów II Liceum Ogólnokształcącego im. Dąbrówki w Gnieźnie oraz uczniów Zespołu Szkół Ekonomicznych w Gnieźnie poziomu kompetencji kluczowych w zakresie wiedzy przyrodniczej.
Projekt zakłada „zieloną rewolucję” w miejscach, w których dotychczas nie występowała roślinność, poprzez m.in. „zazielenienie” wnętrz szkolnych budynków. Obecność roślin w szkołach ma pozytywnie wpłynąć na zwiększenie produktywności i kreatywności uczniów. Dzięki realizacji projektu, młodzież będzie mogła również wziąć udział w zajęciach z zakresu botaniki, biologii i ekologii na świeżym powietrzu, gdzie w praktyce wykorzysta środowisko naturalne, jako źródło wiedzy, ucząc się także dostrzegania zależności pomiędzy światem człowieka i natury. W ramach projektu zakupiono rośliny, ale również elementy infrastruktury edukacyjno-dydaktycznej (ławki zewnętrzne, pojemniki do segregacji odpadów – na papier, szkło i plastik, serca na nakrętki, edukacyjne gry ekologiczne czy donice). Uruchomiono ponadto elektroniczną tablicę ogłoszeń i stworzono wyjątkową – wertykalną ścianę zieleni w II LO. Zakupiona infrastruktura edukacyjno–dydaktyczna pomoże uczniom dokonywać nowych obserwacji i łączyć teorię z praktyką. Podczas zająć, będą mieli oni bowiem możliwość przygotowania relacji oraz prezentacji efektów swoich działań, obejmujących pielęgnację roślin, czy segregację odpadów. Projekty dofinansowane ze środków Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Poznaniu w ramach naboru wniosków na przedsięwzięcia w zakresie edukacji ekologicznej. (obk)